آموزش شستشوی پنل بیرونی کولر گازی
نوشته شده توسط : سارا

 

شستشوی پنل بیرونی مانند سایر مراحل سرویس کولر گازی ، نیاز به مهارت دارد و بهتر است که آن را به سرویسکار کولر بسپارید. اما اگر می خواهید که این کار را خودتان انجام دهید این مراحل را دنبال کنید.

 

 

سرویس کولر گازی به دو بخش عمده تقسیم می شود . بخش اول شستشوی پنل داخلی کولر گازی است.

 

بخش دوم سرویس کولرهای گازی مربوط به شستشوی پنل خارجی کولرهای گازی یا همان کندانسور آنها است . در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در مورد نحوه سرویس و شستشوی قسمت بیرونی کولر گازی بحث نماییم .

 

 

بخش اول مخصوص کسانی است که کاملا مبتدی بوده و با مسائل فنی به هیچ عنوان آشنایی ندارند . آموزش دوم نیز مرتبط با کسانی است که تا حدودی با مسائل فنی آشنایی دارند و قادر به انجام کارهای فنی هستند . در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید کولر گازی خود را سرویس و تمیز کنید تا خرید کولر گازی خود را لذت بخش تر نمایید.

 

تذکر : قبل از انجام هر اقدامی حتما کولر گازی خود را از برق جدا نمایید. برای انجام این کار می توانید دوشاخه کولر را از پریز برق جدا نمایید و یا فیوز مربوط به کولر گازی را قطع نمایید .

 

آموزش نخست : مخصوص افراد مبتدی

 

اگر شما جزو افرادی هستید که آشنایی اولیه با مسائل فنی را ندارند ، باز هم لازم نیست در مورد سرویس کولر گازی خود نگران باشید. با رعایت مسائل و اصول اولیه ای که در ادامه گفته می شود می توانید سرمادهی بیشتر و بازدهی بسیار بالاتری را از کولر گازی خود دریافت نمایید و مصرف برق در منزل خود را نیز به شدت کاهش دهید .

 

شکل پنل خارجی یا کندانسور کولر گازی اسپلیت مشابه با رادیاتور ماشین است . در تصویر زیر می توانید پنل خارجی یک کولر گازی را مشاهده کنید. اگر در منزل خود یک دستگاه کارواش خانگی دارید با کمک این دستگاه قسمت پشتی و اطراف کندانسور را با اب پر فشار بشویید و سعی کنید اثری از ذرات گرد و غبار و کثیفی بر روی ان باقی نماند . اگر هم دستگاه کارواش خانگی ندارید می توانید با کمک یک شیلنگ آب این کار را به سر انجام برسانید .

در حین انجام شستشو به هیچ عنوان نگران اسیب رسیدن به موتور دستگاه نباشید. موتور کولر به گونه ای طراحی شده است که کاملا در برابر آب عایق بوده و ذرات اب به هیچ عنوان در داخل ان نفوذ نخواهند کرد .

 

پس از اتمام شستشو بین یک تا دو ساعت اسپلیت را روشن نکنید و صبر کنید تا کاملا خشک شود . پس از گذشت این مدت زمان می توانید کولر خود را روشن کنید و از سرمای لذت بخش آن بهره مند شوید .

 

در حین انجام این کار به این نکته توجه داشته باشید که پره های دستگاه بسیار هستند و باید سعی کنید پاشش اب را به داخل کندانسور به گونه ای انجام دهید که در اثر فشار اب این پره ها دچار خمیدگی نشوند و بر روی هم قرار نگیرند . اگر این موارد را رعات کنید و عمل شستشو را نیز به خوبی انجام دهید ، می توانید با همین کار ساده سرمای بسیار بیشتری از کولر گازی خود دریافت نمایید .

 

آموزش دوم : مخصوص افراد آشنا با مسائل فنی

 

اگر شما جزو افرادی هستید که کمی با مسائل فنی اشنایی دارید بهتر است قبل از شستشوی کندانسور درب بالایی آن را با پیچ گوشتی مناسب باز نمایید . درب بالایی کولر گازی و محل پیچ های آن به خوبی در شکل زیر مشخص شده است . پس از باز کردن درب بالایی کندانسور باید فین های موجود در آن را با کمک فشار آب شیلنگ و یا دستگاه کارواش خانگی با دقت بشویید و سعی کنید هیچ گونه ذرات گرد و غبار را بین فین ها باقی نگذارید .

 

پس از تمیز کردن فین ها ، نوبت به جعبه برق کناری آن می رسد . سعی کنید تمام گرد و غبار موجود در جعبه و بین سیم ها را پاک نمایید . هم چنین پیچ های نگهدارنده سیم ها را نیز کاملا سفت نمایید تا در زمان روشن کردن کولر صداهای ناشی از آن به شدت کاهش پیدا کند . پس از انجام این مراحل درب بالایی اسپیلت را به حالت اولیه خود برگردانید .





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: